Mylenie liter o podobnych kształtach, a o innym
położeniu i kierunku tzw. statyczne
odwracanie liter (inwersja statyczna); b-d, p-b, u-n, w-m
(podobnie jak w zaburzeniach funkcji
wzrokowej i orientacji przestrzennej).
Dynamiczne odwracanie liter – zmiana kolejności,
przestawianie ich, błędne odtwarzanie liter.
W początkach nauki, głównie przy lateralizacji
skrzyżowanej może wystąpić pismo lustrzane,
zwierciadlane odbicie symboli
literowych i cyfrowych. Zniekształcenie graficznej strony pisma.
CIEKAWOSTKA:
Osobom leworęcznym łatwiej jest pisać litery
zwykłe niż litery drukowane dlatego powinno się je
uczyć specjalnej,
zmodyfikowanej wersji pisma zwanej alfabetem DeNealian, który jest formą
pośrednią pomiędzy drukiem a
pismem
Źródło:
1. Skibińska H., Praca
korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w pisaniu i czytaniu,
Wydawnictwo uczelnianie WSP, Bydgoszcz 1996, s. 119
2. Healey J., Leworęczność. Jak
wychować leworęczne dziecko w świecie ludzi praworęcznych,
GWP, Gdańsk 2003
s.58
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz